• Linkedin
Ring 40 52 11 66
JMregnskab
  • Forside
  • Om Jan
  • Nyttige links
  • Kontakt mig
  • Søg

Skriv bare til mig

Lidt om Jan

Jeg har i mange år arbejdet i forskellige virksomheders bogholderi- & økonomiafdelinger (produktion, handel, service, detail) – både med ledelse og med den praktiske udførelse af opgaverne.

Med baggrund i min uddannelse som revisor og bankmand har jeg opnået stor erfaring med problemstillingerne på “begge sider af skrivebordet”

Blandt mine spidskompetencer/specialer er:

  • Opstart

    Opstart af virksomheder “fra bunden af”

  • Retableringer af virksomheder

    Retableringer af virksomheders bogholderi- & adm. funktioner i.f.m. “turn arounds”

  • Hjælp til iværksættere

    Kom godt fra start, både rent praktisk på kontoret, men også med hjælp til diverse officielle registreringer, herunder Cvr.reg, NemID, e-Post SKAT/Moms mv.

  • Tilskudsmuligheder

    Tilskudsmuligheder ved opstart (NiN-ordning). Jeg samarbejder med de forskellige erhvervskontorer i Nordjylland.

  • Allround

    Alle normale forekommende arbejdsopgaver i et bogholderi/økonomifunktion, herunder bogføring, løn, moms, årsafslutninger, regnskab o.l.

Mit CV

Erhvervserfaring

  • 2011 -

    Selvstændig virksomhed

    Fra september 2011 opstartet egen virksomhed som bibeskæftigelse, på fuld tid fra 1. januar 2012, ”JMregnskab”, hvor små og mellemstore virksomheder tilbydes assistance til administration, bogholderi, regnskab, løn og tilhørende ad-hoc opgaver – se dk.linkedin.com/in/janmichlenborg

  • 2004 - 2011

    Administrationschef

    Fuldtidsansat administrationschef fra 15/7 2004 hos entreprenør- og servicevirksomheden NSB Industri i Bindslev med op til ca. 45 ansatte.

    Ansvarsområder: Administration, bogholderi, likviditetsstyring, årsrapport, EDB/IT, forsikringer, personale, Dataløn (funktionærer og timelønnede).

  • 2003 - 2004

    Administrationschef

    Fuldtidsansat administrationschef fra 13/6 2003 til 31/7 2004 hos Fredborg Food ApS i Østervrå (produktionsvirksomhed med ca. 18 ansatte inden for fødevarebranchen, færdigretter). Ansvarsområder: Administration, bogholderi, likviditetsstyring, årsrapport, EDB/IT, forsikringer, personale, Dataløn (funktionærer og timelønnede), dagpenge-refusioner, løntilskud mv.

    Har aktivt medvirket ved ”turn around” af virksomheden. Administration og bogholderi retableret.

  • 2003 - 2003

    Projektleder og administrationsmedarbejder

    Vikariat 8/4-20/6 2003 hos Frederikshavn Produktionsskole. Administrativ aflastning, opbygning og igangsætning af projekt med Mål 3 – midler fra Den Europæiske Socialfond via Nordjyllands Amt.

  • 2003 - 2003

    Vikariat – assistent i socialforvaltning

    Vikariat på deltid, 3/2-31/3 2003 i Sindal Kommune´s socialforvaltning (ekspedition og økonomi) med assistance i forbindelse med årsafslutningen 2002, daglig telefon- og kundeekspeditioner

  • 2002 - 2003

    Virksomhedskonsulent / regnskabschef

    Igangsætning af nystartet handelsvirksomhed (Kumotek ApS), herunder praktisk opbygning af administration, bogholderi-/ regnskabsfunktion, IT, opstart hos offentlige myndigheder, rådgivning mv.

  • 2002 - 2002

    Julemand

    Julemand i Salling, Aalborg (29/11-23/12 2002)

    For børn i alderen ½ år og opefter. Hygge og samvær med op til ca. 160 børn dagligt fra dagpleje, børneinstitutioner, kunders børn o.l. En utrolig oplevelse som ”verdens populæreste mand” i december måned.

  • 2001 - 2002

    Regnskabsmedarbejder/økonomiansvarlig i TEAM NORD Håndbold ApS

    med datterselskaberne FOX TEAM Nord ApS og LSU Frederikshavn ApS

    Ansat i perioden 1. juli 2001 til 31. august 2002 som deltidsansat økonomiansvarlig medarbejder i håndboldorganisationen, der var en sammenslutning af de tidligere håndboldforeninger LSU Sæby, Lyngsaa Boldklub, Skiold Sæby, FfI håndboldafd. m.fl. Ca. 30 personer var ansat/tilknyttet i ansættelsesperioden. Primære opgave: At opstarte selskaberne administrativt fra bunden, udarbejde løn til spillere, ledere og øvrige tilknyttede personer.

  • 2001 - 2002

    Tilknyttet Frederikshavn Handelsskole, kursusafdelingen

    Censor på kursusafdelingen.

  • 2000 - 2002

    Administrationschef i FREDERIK, handels- og virksomhedsforening (deltidsansat).

    Deltidsansat (50 %) i perioden 1. februar 2000 – 31. januar 2002.

    Ansvarsområde: Regnskab, EDB, personale, løn, forsikring, medlemsstyring, IT-ansvarlig), økono-misk konsulent for de nedsatte udvalg, koordinator ved Open By Night arrangementer i Fr.havn.

  • 1993 - 2001

    Administrations- og regnskabschef i JENKA Danmark ApS (datterselskab) og Kaj Jensen Fr.havn (moderselskab). (deltidsansat fra 1997)

    Eksportfirmaet JASOP Danmark ApS, opr. en del af JASOPAN-gruppen. Selskabet blev 1. juni 1993 købt af den tidligere direktør i JASOPAN. Jeg fulgte med som administrations- og regnskabschef.

    Selskabet omdøbtes til JENKA Danmark ApS. Selskabet drev eksport og import med Rusland og de Baltiske lande som speciale. Som følge af svære tider i Rusland og dermed også samhandels-aktiviteterne, blev mit ansættelsesforhold i JENKA nedtrappet i 2 omgange. Fra 1. juli 1997 nedsat til 4 dage om ugen, og fra 1. februar 2000 nedsat til 2 ½ dage pr. uge, indtil jeg fratrådte 1. juni 2001.

  • 1984 - 1993

    Administrationschef i JASOPAN, Axel Jensen & Søn A/S.

    Ansvarsområde: Regnskab, EDB/IT, personale, løn, forsikring, ejendomsadministration.

    Aktiv deltagelse ved produktions-, handels- og import/eksportselskabets omdannelse i 1992 til moderselskab med 3 datterselskaber. Opbygning af selskabernes administration, aktiviteter, personalefordeling og regnskaber. Siden 1992 var jeg koncernøkonomiansvarlig og væsentligt engageret i det nyoprettede datterselskab, JASOP Danmark ApS, der beskæftigede sig med eksport/import, og med Rusland og Baltiske lande som salgsområder. Jasopan A/S var en af Danmarks største totalleverandører inden for pelsdyrbranchen.

  • 1977 - 1984

    Fuldmægtig i Bikuben, Frederikshavn (senere: Danske Bank).

    Intern revisor. Leder af EDB- og kontrolafdelingen for hovedsædet i Frederikshavn med tilhørende 5 afdelinger/filialer. Gennemgået uddannelsen som sparekasseassistent. Blev i 1983 registreret revisor. Registreringen er deponeret i Indenrigsministeriet som følge af arbejde uden for revisorvirksomhed.

  • 1973 - 1977

    Revisorassistent hos Jydsk Revisionsinstitut (senere: Mortensen & Beierholm), Frederikshavn

    Gennemgået praktisk uddannelse som revisorassistent hos statsaut. revisorer med alle normale opgaver for sådanne medarbejdere, herunder udarbejdelse af statusregnskaber, selvangivelser, revision af mindre og større selskaber mv. Udført diverse rådgivningsopgaver i tæt samarbejde med

    statsaut. revisorer. Blev registreret revisor i september 1983.

Uddannelse

  • 2003 -

    Løbende vedligeholdelse af relevant viden, Dataløn, SKAT, årsregnskaber, finansiering o.l.

  • 2003

    Regnskabskursus i sociale projekter (Mål 3), Deloitte & Touche, Kolding. OPUS +

  • 2003

    OPUS+ kursus, Allerup edb ApS, Roskilde (styringssystem for sociale projekter mv.)

  • 2002

    FrontPage 2000 kursus, Frederikshavn Handelsskole.

  • 1984 - 2002

    Løbende efteruddannelseskurser: Salgstræning I+II, Telefonbetjening, Indkøbsstyring via EDB, Bestyrelsesarbejde i mindre og mellemstore virksomheder. Tysk, Russisk for begyndere. Flere told-

    og skattekurser samt adskillige virksomhedsrelaterede kurser inden for IT, bogholderi.

  • 1980 - 1981

    Sparekasseskolen; Frederikshavn Handelsskole

  • 1981

    Merkonom i revision; Hjørring Handelsskole. Adgangsgivende som registreret revisor samme år.

  • 1979

    Merkonom i regnskabsvæsen; Frederikshavn Handelsskole

  • 1970 1973

    Højere Handelseksamen (HH); Frederikshavn Handelsskole

Sprog

  • Dansk

    Flydende i tale og skrift

  • Engelsk

    Flydende i tale og skrift

  • Tysk

    Flydende i tale og rimelig i skrift

  • Svensk

    Rimelig i tale

Tillidsposter

  • 2016 -

    Bestyrelsesmedlem og kasserer i Sæby Antenneforening (fra marts 2016)

    www.saebyantenneforening.dk

  • 2001 - 2006

    Bestyrelsesformand i Kvissel Square & Line Dancers, Frederikshavn

    Foreningen havde ca. 140-190 medlemmer i alderen fra 9 – 81 år.

  • 1997 - 2001

    Bestyrelsesmedlem og kasserer i Foreningen Frederikshavn Byfond.

    Foreningen yder tilskud og præmiering mv. vedr. byrenovering / -forskønnelse. Byens borgmester er formand

    for foreningen)

  • 1994 - 2004

    Medlem af den ”Eksterne Bymiljøgruppe” og tilknyttet Facaderåd (begge rådgivende).

    Tæt samarbejde med Teknisk Forvaltning og formændene for Miljø- og Forsyningsudvalgene i Frederikshavn

    kommune. Formand for Bymiljøgruppen 1997-2000 og formand for Facaderådet 1997-2000..

  • 1993 - 2000

    Bestyrelsesmedlem og kasserer i Frederikshavn Handelsstandsforening.

    Forening med ca. 200 medlemmer. Foreningen er ophørt i 2001 efter 117 års virke ved fusion over i den nye handels og virksomhedsforening FREDERIK, hvor jeg blev ansat.

  • 1993 - 1997

    Formand og bestyrelsesmedlem i handelsforeningen Vestbyen i Frederikshavn.

  • 1988 - 1998

    Kasserer og bestyrelsesmedlem i Knivholt Erhvervs- Og Grundejerforening.

  • 1996 - 2011

    Aktiv squaredancer.

  • 1992 -

    Håndboldfan (damehåndbold, liga- og landshold)

  • Generelt

    Kulturelt interesseret (musik og teater)

    Minibyen Sæby

    Nellemans Have

KONTAKTINFO

JMregnskab

Strandparken2
DK-9300 Sæby

Tlf.: +45 40 52 11 66
Mail: jan@jmregnskab.dk

CVR.nr. 3381 6421

GLEM IKKE

Der er ingen kommende begivenheder på dette tidspunkt

SØG

© Copyright - JMregnskab 2016
  • Linkedin
Scroll to top