Opstart
Opstart af virksomheder “fra bunden af”
Jeg har i mange år arbejdet i forskellige virksomheders bogholderi- & økonomiafdelinger (produktion, handel, service, detail) – både med ledelse og med den praktiske udførelse af opgaverne.
Med baggrund i min uddannelse som revisor og bankmand har jeg opnået stor erfaring med problemstillingerne på “begge sider af skrivebordet”
Opstart af virksomheder “fra bunden af”
Retableringer af virksomheders bogholderi- & adm. funktioner i.f.m. “turn arounds”
Kom godt fra start, både rent praktisk på kontoret, men også med hjælp til diverse officielle registreringer, herunder Cvr.reg, NemID, e-Post SKAT/Moms mv.
Tilskudsmuligheder ved opstart (NiN-ordning). Jeg samarbejder med de forskellige erhvervskontorer i Nordjylland.
Alle normale forekommende arbejdsopgaver i et bogholderi/økonomifunktion, herunder bogføring, løn, moms, årsafslutninger, regnskab o.l.
Fra september 2011 opstartet egen virksomhed som bibeskæftigelse, på fuld tid fra 1. januar 2012, ”JMregnskab”, hvor små og mellemstore virksomheder tilbydes assistance til administration, bogholderi, regnskab, løn og tilhørende ad-hoc opgaver – se dk.linkedin.com/in/janmichlenborg
Fuldtidsansat administrationschef fra 15/7 2004 hos entreprenør- og servicevirksomheden NSB Industri i Bindslev med op til ca. 45 ansatte.
Ansvarsområder: Administration, bogholderi, likviditetsstyring, årsrapport, EDB/IT, forsikringer, personale, Dataløn (funktionærer og timelønnede).
Fuldtidsansat administrationschef fra 13/6 2003 til 31/7 2004 hos Fredborg Food ApS i Østervrå (produktionsvirksomhed med ca. 18 ansatte inden for fødevarebranchen, færdigretter). Ansvarsområder: Administration, bogholderi, likviditetsstyring, årsrapport, EDB/IT, forsikringer, personale, Dataløn (funktionærer og timelønnede), dagpenge-refusioner, løntilskud mv.
Har aktivt medvirket ved ”turn around” af virksomheden. Administration og bogholderi retableret.
Vikariat 8/4-20/6 2003 hos Frederikshavn Produktionsskole. Administrativ aflastning, opbygning og igangsætning af projekt med Mål 3 – midler fra Den Europæiske Socialfond via Nordjyllands Amt.
Vikariat på deltid, 3/2-31/3 2003 i Sindal Kommune´s socialforvaltning (ekspedition og økonomi) med assistance i forbindelse med årsafslutningen 2002, daglig telefon- og kundeekspeditioner
Igangsætning af nystartet handelsvirksomhed (Kumotek ApS), herunder praktisk opbygning af administration, bogholderi-/ regnskabsfunktion, IT, opstart hos offentlige myndigheder, rådgivning mv.
Julemand i Salling, Aalborg (29/11-23/12 2002)
For børn i alderen ½ år og opefter. Hygge og samvær med op til ca. 160 børn dagligt fra dagpleje, børneinstitutioner, kunders børn o.l. En utrolig oplevelse som ”verdens populæreste mand” i december måned.
med datterselskaberne FOX TEAM Nord ApS og LSU Frederikshavn ApS
Ansat i perioden 1. juli 2001 til 31. august 2002 som deltidsansat økonomiansvarlig medarbejder i håndboldorganisationen, der var en sammenslutning af de tidligere håndboldforeninger LSU Sæby, Lyngsaa Boldklub, Skiold Sæby, FfI håndboldafd. m.fl. Ca. 30 personer var ansat/tilknyttet i ansættelsesperioden. Primære opgave: At opstarte selskaberne administrativt fra bunden, udarbejde løn til spillere, ledere og øvrige tilknyttede personer.
Censor på kursusafdelingen.
Deltidsansat (50 %) i perioden 1. februar 2000 – 31. januar 2002.
Ansvarsområde: Regnskab, EDB, personale, løn, forsikring, medlemsstyring, IT-ansvarlig), økono-misk konsulent for de nedsatte udvalg, koordinator ved Open By Night arrangementer i Fr.havn.
Eksportfirmaet JASOP Danmark ApS, opr. en del af JASOPAN-gruppen. Selskabet blev 1. juni 1993 købt af den tidligere direktør i JASOPAN. Jeg fulgte med som administrations- og regnskabschef.
Selskabet omdøbtes til JENKA Danmark ApS. Selskabet drev eksport og import med Rusland og de Baltiske lande som speciale. Som følge af svære tider i Rusland og dermed også samhandels-aktiviteterne, blev mit ansættelsesforhold i JENKA nedtrappet i 2 omgange. Fra 1. juli 1997 nedsat til 4 dage om ugen, og fra 1. februar 2000 nedsat til 2 ½ dage pr. uge, indtil jeg fratrådte 1. juni 2001.
Ansvarsområde: Regnskab, EDB/IT, personale, løn, forsikring, ejendomsadministration.
Aktiv deltagelse ved produktions-, handels- og import/eksportselskabets omdannelse i 1992 til moderselskab med 3 datterselskaber. Opbygning af selskabernes administration, aktiviteter, personalefordeling og regnskaber. Siden 1992 var jeg koncernøkonomiansvarlig og væsentligt engageret i det nyoprettede datterselskab, JASOP Danmark ApS, der beskæftigede sig med eksport/import, og med Rusland og Baltiske lande som salgsområder. Jasopan A/S var en af Danmarks største totalleverandører inden for pelsdyrbranchen.
Intern revisor. Leder af EDB- og kontrolafdelingen for hovedsædet i Frederikshavn med tilhørende 5 afdelinger/filialer. Gennemgået uddannelsen som sparekasseassistent. Blev i 1983 registreret revisor. Registreringen er deponeret i Indenrigsministeriet som følge af arbejde uden for revisorvirksomhed.
Gennemgået praktisk uddannelse som revisorassistent hos statsaut. revisorer med alle normale opgaver for sådanne medarbejdere, herunder udarbejdelse af statusregnskaber, selvangivelser, revision af mindre og større selskaber mv. Udført diverse rådgivningsopgaver i tæt samarbejde med
statsaut. revisorer. Blev registreret revisor i september 1983.
Løbende vedligeholdelse af relevant viden, Dataløn, SKAT, årsregnskaber, finansiering o.l.
Regnskabskursus i sociale projekter (Mål 3), Deloitte & Touche, Kolding. OPUS +
OPUS+ kursus, Allerup edb ApS, Roskilde (styringssystem for sociale projekter mv.)
FrontPage 2000 kursus, Frederikshavn Handelsskole.
Løbende efteruddannelseskurser: Salgstræning I+II, Telefonbetjening, Indkøbsstyring via EDB, Bestyrelsesarbejde i mindre og mellemstore virksomheder. Tysk, Russisk for begyndere. Flere told-
og skattekurser samt adskillige virksomhedsrelaterede kurser inden for IT, bogholderi.
Sparekasseskolen; Frederikshavn Handelsskole
Merkonom i revision; Hjørring Handelsskole. Adgangsgivende som registreret revisor samme år.
Merkonom i regnskabsvæsen; Frederikshavn Handelsskole
Højere Handelseksamen (HH); Frederikshavn Handelsskole
Flydende i tale og skrift
Flydende i tale og skrift
Flydende i tale og rimelig i skrift
Rimelig i tale
Bestyrelsesmedlem og kasserer i Sæby Antenneforening (fra marts 2016)
Bestyrelsesformand i Kvissel Square & Line Dancers, Frederikshavn
Foreningen havde ca. 140-190 medlemmer i alderen fra 9 – 81 år.
Bestyrelsesmedlem og kasserer i Foreningen Frederikshavn Byfond.
Foreningen yder tilskud og præmiering mv. vedr. byrenovering / -forskønnelse. Byens borgmester er formand
for foreningen)
Medlem af den ”Eksterne Bymiljøgruppe” og tilknyttet Facaderåd (begge rådgivende).
Tæt samarbejde med Teknisk Forvaltning og formændene for Miljø- og Forsyningsudvalgene i Frederikshavn
kommune. Formand for Bymiljøgruppen 1997-2000 og formand for Facaderådet 1997-2000..
Bestyrelsesmedlem og kasserer i Frederikshavn Handelsstandsforening.
Forening med ca. 200 medlemmer. Foreningen er ophørt i 2001 efter 117 års virke ved fusion over i den nye handels og virksomhedsforening FREDERIK, hvor jeg blev ansat.
Formand og bestyrelsesmedlem i handelsforeningen Vestbyen i Frederikshavn.
Kasserer og bestyrelsesmedlem i Knivholt Erhvervs- Og Grundejerforening.
Aktiv squaredancer.
Håndboldfan (damehåndbold, liga- og landshold)
Kulturelt interesseret (musik og teater)
Minibyen Sæby
Nellemans Have
JMregnskab
Strandparken2
DK-9300 Sæby
Tlf.: +45 40 52 11 66
Mail: jan@jmregnskab.dk
CVR.nr. 3381 6421
Der er ingen kommende begivenheder på dette tidspunkt